donderdag 16 mei 2024

Sneller internet

 Ik las het vorige week al op Nu.nl. 'Ziggo in lastig parket: steeds meer klanten vertrekken vanwege prijsverhogingen'. Wij zijn ook klant bij Ziggo (en bij Vodafone). Naar aanleiding van dit bericht staat het op mijn lijstje om te kijken of het uit kan als we over gaan, maar ik heb net mijn telefoonabonnement verlengd en zit nog tot maart 2026 vast. Vriend en ik hebben een gezamenlijke bundel voor de telefoon, dus dat betekent dat we beide niet over kunnen en als we Ziggo opzeggen verliezen we onze dubbele data en die heeft Vriend dan weer nodig.


Lang verhaal kort: het staat voor 2026 op de agenda om te kijken of we eventueel een overstap naar KPN moeten overwegen. 


Echter kwam dinsdag al de mail dat de snelheid weer verhoogd zou worden. In hun strijd tegen vertrekkende klanten kan Ziggo schijnbaar niet iets aan de prijzen doen, maar de snelheid verhogen is geen probleem. 




Vriend blij, want hij mag graag gamen. En ik, ach, ik kan nog iets sneller werken. Een cadeautje uit eigen zak, zo zie ik het maar. De hele tijd hebben we schijnbaar te veel betaald voor wat we nu hebben. Het weerhoudt me er in ieder geval niet van om in 2026 te gaan kijken bij KPN.

Liefs,
Sylvia


4 opmerkingen:

  1. Wij zitten aan het eind van een draadje en glasvezel is voorlopig niet aan de orde.
    Al 19 jaar Online en na wat aanloopproblemen waarvoor de monteurs ook voor raadsels stonden, 2x opgegraven kabels functioneert het nu goed. Niet snel maar dat hebben we ook niet nodig, we gamen niet er werken niet. Overstappen zou ook verandering van e-mailadres betekenen en dat is ook veel gedoe.
    We blijven dus lekker zitten waar we zitten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot, glasvezel hebben wij ook niet. Het ligt tot aan de voordeur en we kunnen het gratis naar binnen laten leggen, maar dat betekend graven in onze tuin en alle nodige ongemakken. We gaan toch niet over naar glasvezel, dus het is wel goed zo. Liefs, Sylvia

      Verwijderen
    2. Wat ik heb begrepen is dat ze niet graven maar de kabel schieten. Dit gaat prima onder beplanting of tegels zonder gedoe. Wij hebben echter geen glasvezel.

      Wij hebben ziggo al jaren zelfs al vanaf dat het nog multikabel heette. Elk jaar bellen wij dat we plannen hebben voor overstappen en vragen om een aanbieding. Wij krijgen die maar slaan het eerste aanbod af en vragen dan door naar een supervisor die vervolgens nog een mooier aanbod kan doen. Dit jaar hebben wij 9 maanden 50% korting en film zenders ,skyshowtime en nog iets wat ik zo niet meer weet. Scheelt gedoe van overstappen en nieuw mail adres etc. En elk jaar een hoop geld

      Verwijderen
  2. Heroriënteren kan nooit kwaad! Wij hebben glasvezel van Caiway, het bevalt ons goed en de snelheden voldoen. We waren lang klant van XS4ALL, dat abonnement zijn we gestopt toen hier in de wijk glasvezel kwam.

    BeantwoordenVerwijderen