woensdag 17 april 2024

De kassabonnen van Albert Heijn, controleer jij ze?

 Gisteren kopte het nieuws dat de consumentenbond naar de rechter gaat om inzage in kassabonfouten bij de Albert Heijn. 


De Albert Heijn wil geen inzage geven over de cijfers van fouten op kassabonnen. Zelf doe ik ook boodschappen bij Albert Heijn en controleer ik altijd het bonnetje. Ik sta geregeld bij de servicebalie om wat kosten weer terug te krijgen. Erg vervelend en tijdrovend, dus ik snap de consumentenbond wel. Meestal gaat het maar om een paar cent, maar in de loop van een jaar kan dat fors oplopen. 


Ik ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn en of de Albert Heijn inzage moet geven in zijn cijfers! 


Controleer jij je kassabon altijd?


Liefs,

Sylvia

9 opmerkingen:

  1. Ik controleer wel de kortingen en aanbiedingen en als ik er van dingen 2 of meer heb de hoeveelheid maar heb niet van alles de prijs in mijn hoofd. Een enkele keer is het onduidelijk wat de prijs is bij aanbiedingen en maak ik een foto van kaartje en dat si al 2x voorgekomen dat dat bij de kassa handig was

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja, een foto maken doe ik ook wel als ik met de zelfscan afreken. Slim!

      Verwijderen
  2. ik kijk altijd de kassabonnen na en het valt mij op dat hier in Servie het vaak fout gaat bij artikelen die in aktie zijn, voor mij geen punt ik ga terug naar de kassa. Zelfs bij de Lidl waar ik 1x per maand boodschappen haal voor 6 personen kijk ik de bon na. Groetjes Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie het hier ook vooral bij de aktie producten. Erg vervelend als het mis is, maar het is inderdaad meestal ook zo opgelost. Liefs, Sylvia

      Verwijderen
  3. Jazeker doe ik dat! In de winkel en niet als ik al weer thuis ben. Ik vraag regelmatig geld terug bij fouten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je dit controleert. Het blijkt toch vaak nodig te zijn! Liefs, Sylvia

      Verwijderen
  4. Die enkele keer dat ik bij AH kom, vraag ik de kassabon als regel niet. Meestal weet ik bij benadering wat ik betalen moet en als het bedrag redelijk overeenkomt met wat ik zelf meegerekend heb, betaal ik gewoon. Deze werkwijze houd ik ook aan bij andere supers. Ik vraag alleen een kassabon als ik ook boodschappen doe voor een ander, of boodschappen moet doorberekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het toch lastig als ik veel boodschappen heb om na te gaan wat ik er aan kwijt ben. Al helemaal nu de prijzen zo gestegen zijn. Liefs, Sylvia

      Verwijderen
  5. Ik kijk altijd de kassabon na, zoveel mogelijk als de caissière het aanslaat, en anders als ik het in de fietstas stop.
    Ook bij producten met een kortingssticker, bv. Brood van gisteren gaat het wel eens fout.
    Ook bij producten met een kortingssticker gaat

    BeantwoordenVerwijderen