maandag 29 april 2024

Definitieve aanslag, leuker kunnen we het niet maken!

 Afgelopen vrijdag kreeg ik bericht dat er wat in mijn berichteninbox stond. Snel even gekeken en wat blijkt. Ik heb de definitieve aanslag al binnen. Dagtekening 3 mei en een week daarna dus het geld terug. Vriend had de definitieve aanslag ook al binnen, dus dat geld komt ook uiterlijk 10 mei onze kant op. 

In totaal gaat het om meer dan 5.000 euro, dus ik ben hier erg blij mee. Volgens mij hebben wij nog nooit zo snel onze aanslag (en dus ook het bedrag) gekregen.

Wat we er mee gaan doen? Sparen. Heel suf en saai, maar ja. We hebben niets nodig en hebben voor volgend jaar grootse plannen.

We krijgen eigenlijk al een aantal jaar geen voorlopige aanslag meer, maar altijd de definitieve aanslag. Zelfs vorig jaar, toen we ruim 10.000 euro samen terug kregen. 

Erg blij dat dit weer afgerond worden, ik kijk alweer uit naar volgend jaar! 


Krijg jij geld terug van de belastingdienst? Wat zijn je plannen er mee?


Liefs, 

Sylvia

8 opmerkingen:

  1. Als je in box 3 belasting moet betalen (zeg maar: vermogensbelasting), krijg je sinds 2022 geen definitieve aanslag meer. Gelukkig wel een voorlopige, en je krijgt dan ook al je geld terug, maar hij wordt pas definitief als ze weten wat ze echt gaan doen met box 3.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Petra, zoveel geld hebben wij helaas nog niet :). Wel vervelend dat het dan bij een voorlopige aanslag blijft. Ik ben altijd blij als de definitieve binnen is en dat we het af kunnen sluiten. Liefs, Sylvia

      Verwijderen
  2. Ik verwacht ook een voorlopige aanslag te krijgen. Ik heb de definitieve over 2022 nog niet binnen vanwege gedoe over box 3. T/m 2021 was de aanslag direct de definitieve, maar nu niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aaf, jammer dat je nog geen definitieve aanslag krijgt. Laat je dan voor de zekerheid het geld wat je krijgt ook maar op een spaarrekening staan? Liefs, Sylvia

      Verwijderen
  3. Gisteren pas ingevuld en pdf uitgeprint, vandaag even met die van vorig jaar maar aangezien het bedrag vrijwel hetzelfde is dat ik terugkrijg zal het wel goed zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg elk jaar geld terug, jij hebt geluk zegt een collega van mij dan. Maar de enige reden dat ik dat geld terug krijg is omdat ik 2 werkgevers heb . Ik krijg dus in in een keer het bedrag dat ik maandelijks minder krijg dan zij vanwege de loonheffing. Maar het dringt niet bij haar door. Elk jaar zegt ze hetzelfde .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommige mensen... Als je het zelf maar snapt toch? Liefs, Sylvia

      Verwijderen
    2. Ach het is verder een aardige collega alleen niet altijd even slim, dus ik maak er verder maar geen punt van en leg het ook niet meer uit.

      Verwijderen