donderdag 9 mei 2024

Pink tax

 Er is al veel over gezegd en geschreven, maar toch verbaasde ik me afgelopen week weer.


De zomer komt er weer aan en dat betekent, benen scheren. Mijn scheerschuim was op, dus op naar de Kruidvat om nieuwe te halen.


Ik had al 2 bussen scheerschuim van Gilette in mijn mandje liggen, toen mijn oog op de mannelijke variant viel.


Wat schetste mijn verbazing? Ruim anderhalf euro goedkoper! Voor dezelfde inhoud!





Ik had natuurlijk niet verbaasd moeten zijn, ik wist dit al. Maar toch was ik verrast.


Ik scheer dus vanaf nu mijn benen met mannen scheerschuim…


Liefs,

Sylvia



6 opmerkingen:

  1. Echt iets om op te letten als je zulke producten koopt. Zal ongetwijfeld voor meer dingen gelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja maar, die van óns voelt als satijn! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is inderdaad een flink verschil zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ;-) Ik scheer mijn benen NIET. NOG goedkoper!! (IK doe alleen iets aan mijn baardgroei...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik scheer mijn benen ook niet.
      Ik draag compressiekousen, dus mijn onderbenen zie je niet bloot, maar stevig verpakt.
      Ik heb een dames-scheerapparaat en daarmee werk ik soms mijn kin en bovenlip een beetje bij.
      Oksels scheer ik niet, niet nodig, want na de overgang is mijn okselhaar helemaal verdwenen!
      Hier dus ook geen mesjes en scheerschuim. Het scheerapparaat kreeg ik voor mijn verjaardag.

      Verwijderen
  5. Ik scheer mijn benen alleen 's zomers. 's Winters is dat extra "laagje" best wel verwarmend, hoe gek het ook mag klinken! Dat gezegd hebbende, koop ik altijd de mannenvariant van scheermesjes, is inderdaad een stuk goedkoper.

    BeantwoordenVerwijderen