zondag 23 juni 2024

Klarna en Riverty niet meer beschikbaar voor minderjarigen

 Ik las donderdag bij RTL dat Klarna en Riverty moeilijker te gebruiken wordt voor minderjarigen. Zij gaan de leeftijd verifiëren van gebruikers. Daarnaast wil de minister dit ook verplichten voor webwinkels als Bol en Zalando.


Ik vraag me af of je dan niet met een omweggetje alsnog van de app gebruik kunt maken, maar het is een stap in de goede richting. Hoe moeilijker het wordt, hoe minder er gebruik van gemaakt zal worden. Jongeren zijn kwetsbaar, ik ben van mening dat we ze zo goed mogelijk moeten beschermen.


Ikzelf gebruik Klarna alleen als ik iets bestel, waarvan ik niet zeker weet of ik het zal houden. Bijvoorbeeld broeken in 2 maten, omdat ik niet zeker weet wat de goede maat is. Daarnaast bestel ik alleen als ik weet dat ik er geld voor heb, niet als ik het nu nog niet kan betalen, maar na mijn loon wel.


Maak jij wel eens gebruik van Klarna?


Liefs,

Sylvia

2 opmerkingen:

  1. Ja op precies dezelfde manier als jij. Wanneer ik iets bestel in verschillende maten óf wanneer ik nog niet weet of het 'wel iets is'. Zo bestelde ik een aantal broeken bij de Lidl webshop die ik vorig jaar ook kocht maar de broeken bleken nu toch heel anders en van een mindere kwaliteit stof. Het nadeel van de Lidl is wel (mijn ervaring) dat het weken duurt voordat een retour verwerkt is en ik het daarom toch maar betaald heb. Helaas reageren ze ook niet op e-mails, appjes en telefonisch zijn ze onbereikbaar. Ik weet overigens niet hoe ze dat willen controleren, ik denk dat het net zo gaat als met alcohol of sigaretten dan sturen ze een ouder iemand. Maar goed het is een goed streven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms, maar het is vaak een heel gedoe en dan haak ik weleens af. En ik ben ook eigenlijk geen voorstander van dit soort diensten.

    BeantwoordenVerwijderen