woensdag 1 mei 2024

Botervloot

Wij eten geen margarine. Ik vind het niet lekker en alle toevoegingen die er aan gedaan zijn... doe mij maar echte boter! 


Wij kochten altijd de smeerbare boter van de Lidl, maar het viel mij op dat het prijsverschil met de ongezouten roomboter steeds groter werd. Toen er ook nog een coupon in de Lidl plus app kwam met 25% korting voor de ongezouten boter, was ik om. We gingen over de ongezouten boter.

1 probleem, we hadden geen botervloot. Ik had het er met een vriendin over, waar zij de hare had gehaald en toen gaf ze aan dat ze er nog wel eentje over had. Deze mochten we wel hebben. We zijn nu dus de trotse eigenaren van een ouderwetse botervloot zoals op bovenstaand plaatje. Het is even wennen en dochter zocht in het begin naar de boter in plaats van de botervloot, maar wat een gemak! En een stuk goedkoper.


Ik wil nog wel even bij de kringloop kijken naar nog een botervloot, zodat we de botervloten nadat de boter op is in de vaatwasser kunnen doen en de volgende wel alvast in de vloot kunnen doen, zodat hij smeerbaar wordt, maar voor nu al heel gelukkig! 


Wat voor boter gebruik jij?


Liefs,

Sylvia

5 opmerkingen:

  1. Ik altijd roomboter omdat ik dat lekker vind en van huis uit gewend ben. Partner vind een margarine van de Aldi het beste voor hem, hij denkt dat dat gezonder is. Daar discussiër ik niet meer over, maar merk wel dat steeds vaker roomboter op zijn ontbijtkoek smeert.
    Ik koop het in Belgie want goedkoper en in de vriezer blijft het prima.
    Ik had lang een botervloot van Tupperware maar die vond ik steeds minder prettig gaan ruiken, de vaatwas lucht zat er nog aan. Ook met afwasmiddel bleef de lucht achter.
    Vorige week naar de kringloop en er stonden 2 zoals jouw foto, de ene 1.00 den ander 0.50 vent die heb ik genomen. Maar volgende keer kijk ik weer want ik heb geen dopje erop en de deksel is zo glad dat afhalen lastig is, ligt aan mijn artrose handen ook.
    Mijn ouders hadden er een met mooi kegelvormig dopje erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben lactose intolerant en de lactosevrije roomboter is niet te pruimen. Dus hier helaas wel margarine.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik smeer alleen boter op mijn brood als ik iets als hagelslag op mijn brood of beschuit doe of als ik krentenbrood eet. Dat moet dan wel roomboter zijn. Margarine vind ik niet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook enkel echte boter ook vanwege de smaak en toevoegingen.
    Ik koop het altijd in Duitsland, scheelt een euro tov NL; boter is goed in te vriezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen boter of margarine of halvarine dus ook geen vloot. Vond als kind het al onsmakelijk, dat glibberige op brood. Hoemoes op brood in een restaurant of café is vaak ook teveel van het goede, het is vaak veel, en daar dan ook nog gebakken uien of zongedroogde tomaten op olie op is voor mij teveel van het goede. Ik proef brood graag puur, zonder iets. Heel af en toe dun laagje hoemoes of pindakaas. Slik vit D bij maar dat is ook omdat ik boven de 50 ben. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen