woensdag 12 juni 2024

Verkopen op Vinted

 Ik heb een haat/ liefde verhouding met Vinted. Om kleding te verkopen werkt het beter dan Marktplaats, maar wat mensen soms durven te bieden, dan is bij mij de lol er wel vanaf.


Een paar maanden nadat Dochter geboren werd, maakte ik een account aan bij Vinted. De eerste kleding werd te klein en ik wilde er graag iemand anders blij mee maken en er zelf ook nog wat aan overhouden, zodat ik nieuwe (grotere) kleding voor Dochter kon kopen. 


Vol goede moed begon ik de goede (merk)kleding uit de bult met kleding te zoeken. Alle kleding met een vlekje of scheurtje, of wat ik zelf ook had gekregen deed ik in een aparte zak en ging naar iemand die ik er zo blij mee kon maken. Ik maakte foto's en zette het op Vinted, keek naar de prijzen die anderen vroegen en zorgde dat het daar een beetje tussen in zat. Het wachten was begonnen.


En zowaar verkocht ik het een en ander, maar vooral werd er onder mijn gevraagde prijs geboden. En echt absurde bedragen. Van Vinted mag je maximaal 40% onder de prijs bieden. Maar als je dan iets voor € 1,50 op Vinted zet, kan iemand dus nog € 0,90 bieden. Het is natuurlijk iemands goed recht, maar ik ga niet een shirtje, waar ik € 10,00 voor betaald heb verkopen voor € 0,90. Dan maak ik er liever iemand blij mee die ik ken. Deze biedingen werden en worden nog steeds vakkundig afgewezen. 


Ondertussen weet ik een beetje wat wel verkoopt en wat niet en zet ik ook niet zoveel meer op Vinted. Ik maak er liever iemand blij mee die ik ken. 


Verkoop jij ook via Vinted?


Liefs,

Sylvia

3 opmerkingen:

  1. Ja, althans ik probeer het. Ik ben niet zo heel succesvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik geef het weg. Soms aan de kringloop, soms aan een collega die een paar keer per jaar een container met spullen naar Suriname verscheept. En als het echt 'op' is gooi ik het weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap dat het vervelend is dat mensen zo laag bieden, maar aan de andere kant snap ik ook wel dat mensen het proberen. Want wat als het je wel lukt voor een lager bedrag dan eigenlijk de waarde is? Dan heb je toch maar mooi mazzel .

    BeantwoordenVerwijderen