woensdag 10 juli 2024

In de lappenmand!

 Dochter werd afgelopen woensdag ziek. Binnen anderhalf uur ging ze van een energiek meisje naar een zielig vogeltje op de bank. Buikgriep. Alles wat er in ging, ging er weer net zo hard uit. Inmiddels is ze gelukkig weer beter en is ze weer haar vrolijke, energieke zelf.


Helaas kon ik het niet tegenhouden dat ik het ook kreeg. Ik wist mezelf tot vrijdagavond staande te houden, maar 's avonds ging het mis. Ik voelde het opkomen en heb 2 dagen op bed gelegen. Gelukkig was Vriend er. Dochter was namelijk inmiddels wel beter genoeg om niet meer alleen op de bank (en de wc) te hangen. 


Op maandag ging het weer en kon ik gelukkig nog een dagje thuiswerken en dinsdag ging ik weer naar kantoor. 


Voordat Dochter kwam, was ik eigenlijk nooit ziek. Nu ben ik gemiddeld 2/ 3 keer per jaar echt ziek. Ondanks dat ik persoonlijke hygiene belangrijk vindt, hou ik het toch niet buiten als Dochter ziek is. Ik ga ook niet afstand bewaren, en knuffel extra met Dochter als ze ziek is. Soms baal ik er van, maar helaas doe je er niets aan.


Op naar de volgende bacteriën! 


Ben jij vaak ziek? 


Liefs,

Sylvia

2 opmerkingen:

  1. Nee ik ben zelden ziek, maar als gepensioneerde die niet vaak ergens naartoe gaat en zeker geen grote mensenmassa's is het risico ook laag.
    Mijn voetreflextherapie werd ook pedicure en ging veel in verzorgingshuizen werken vorig gaar, toen was ze elke paar weken wel ziek en moest ze afspraak afzeggen. Nu is ze beter bestand tegen alle rondvliegende virussen en bacterien want minder vaak ziek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, gelukkig niet, eigenlijk nooit (misschien eens per 10 jaar griep) maar heb me nu al weer jaren niet ziekgemeld op het werk. Ik heb veel collega's met jonge kinderen, zij zijn regelmatig ziek. Toen ik voor het eerst in het onderwijs ging werken, nu bijna 25 jaar geleden was ik in mijn eerste jaar een paar keer ziek. Ik denk dat ik inmiddels zoveel weerstand heb opgebouwd dat ik wel tegen een stootje kan. Ik heb ook nooit corona gehad.

    BeantwoordenVerwijderen