woensdag 18 september 2024

Sabbatical goedgekeurd

 Al vaker heb ik het tussen neus en lippen gezegd, Vriend en ik willen graag met Dochter nog 1 verre (lange) reis maken voordat zij leerplichtig is. 


Dit betekent dat dat we voor volgend schooljaar (2025-2026) nog weg kunnen. De reden dat we dit willen doen, is omdat we graag buiten de reguliere vakanties om willen in verband met de kosten.


Vorige week hebben we het een en ander uitgezocht en de kogel is door de kerk. We willen graag in juni en juli een trip maken. Er is inmiddels voldoende spaarsaldo om genoeg zekerheid te hebben dat het qua financiën ook gaat lukken. Ook al moet er nog wel goed doorgespaard worden. 


De eerste stap is vrij vragen en ik kan dit doen middels een sabbatical. Het bedrijf waar ik werk biedt de mogelijkheid om met behoud van een deel van je salaris 2 of 3 maanden een sabbatical te nemen. Vriend heeft dat helaas niet, maar zal grotendeels onbetaald verlof opnemen. Gelukkig hebben wij beide begin dit jaar op ons werk al aangegeven dat dit op de planning stond en wisten de werkgevers er dus van. Dit maakte het proces een stuk makkelijker. 


We willen rondtrekken langs de oostkust van Amerika met een camper. Daarom hebben Vriend en ik gekeken wat het kost om voor ongeveer 6 weken een camper te huren en hebben we gekeken wat de vliegtickets kosten. We willen graag met KLM vliegen en vriend is groot, dus hij wil graag wat meer beenruimte.


Nu, met de KLM real deal dagen (t/m 18 september), was het een mooi moment om te boeken. Ik vind het toch altijd lastig met dit soort dingen. De ene blog zegt dat de aanbiedingen niet heel mooi zijn, de andere site is helemaal lyrisch. Omdat we toch graag wat zekerheid wilden, hebben we wel geboekt. Bijna € 4.000,-, maar wat ons betreft is het het helemaal waard. 


Dit is dus ook de reden waarom ik zo druk ben met side hustles en extra geld verdienen. Alles om deze reis mogelijk te kunnen maken. 


De voorpret is begonnen! Financieel wordt het waarschijnlijk de duurste reis die we ooit zullen gaan maken. Maar och, wat hebben we er (nu al) zin in! 


Heb jij tips voor de oostkust van Amerika? We horen ze graag! 


Liefs,

Sylvia

2 opmerkingen:

  1. Ik ben er nooit geweest. Mijn zus is er paar jaar geleden geweest als vrijwilligster en dat was ergens tussen New York en Boston, haar commentaar, mooie huizen en bossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn schoonzoon is geboren in de VS, in Texas. Die is 1 keer terug geweest, met zijn moeder, stiefvader en broer, naar de omgeving waar ze vroeger woonden. Ze reisden in een camper en maakten in de zomervakantie een rondreis. Ze gingen o.a. naar de Grand Canyon.
    Tips heb ik niet voor je, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen