dinsdag 10 september 2024

Wandelen

 28 september loop ik 1 dag de Tocht om de Noord. Een hele leuke wandelroute die ieder jaar ergens anders in de provincie Groningen is met een ander thema. 


Vorig jaar liep ik hem voor het eerst samen met een vriendin. Bij Bourtange. We vonden het zo leuk, dat we meteen besloten dat we dit jaar weer mee wilden doen. Het lukte gelukkig om weer een startnummer te bemachtigen. Wel doen we de kortste afstand en lopen we 1 dag. We zijn niet doorgewinterde lopers en het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven. 


Dit jaar is het thema 'Wandelen langs waterwonderen'. De start- en finishplaats is in Hoogezand in de gemeente Midden-Groningen. Ik ben erg benieuwd hoe het ons dit jaar zal bevallen en hoop dat het in ieder geval droog is. Lol gaan we in ieder geval hebben en lekker bijkletsen gaan we ook doen. 


Wandelen jullie ook wel eens en doen jullie dan ook mee aan tochten?


Liefs,

Sylvia

3 opmerkingen:

  1. Nee ik ben geen wandelaar, nooit geweest en nu door lichamelijke problemen door leeftijd redt ik met veel moeite nog 300 meter met stok.
    Vorig jaar waren we in de buurt van Bourtange en wilden dat kort bezoeken, we waren er precies op de verkeerde dag, Aanrij routes waren heel rustig maar parkeerterrein stond helemaal vol. Er bleek een naspeeldag van veldslag te zijn dat weekend. We waren dus snel weer weg. Jammer maar we hebben daarna google maps en foto bekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeger veel gedaan , 2x nacht van Steenwijk, Airborne mars Oosterbeek, 2x Diekirch wandeltocht inLuxemburg, Avond vierdaagse in meerdere plaatsen en toen mijn dochter op de basisschool zat elk jaar avondvierdaagse Zwolle.Helaas nu niet meer mogelijk door slijtage knieen , wel jammer want altijd met veel plezier gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben, net als Lot, ook geen wandelaar. Ik fiets heel graag. Toch kan ik me voorstellen dat zo'n wandeldag samen met een vriendin heel leuk en gezellig kan zijn. Dus veel plezier alvast!

    BeantwoordenVerwijderen