zaterdag 7 september 2024

Ravenmoeder

 Na mijn blog over de eerste schooldag van Dochter kreeg ik een comment dat ik een luie Ravenmoeder was.

Een wat? Een Ravenmoeder. Ik moest het even opzoeken, maar schijnbaar ben ik een ontaarde, wrede moeder omdat ik ga genieten van de woensdagochtend als ik niet werk en Dochter op school zit. Het telt schijnbaar niet dat ik aan het einde van de schooldag mijn dochter opwacht en naar haar luister terwijl ze honderduit vertelt over haar schooldag. We nog even naar de eendjes gaan, omdat ze dat leuk vindt. En vooral geniet van de momenten dat ze er wel is. Ik ben een leukere moeder, juist omdat ik ook eens wat zonder Dochter doe.

Voor de anonieme persoon die de comment achter liet, ik hoop dat je verder wel een leuk leven hebt. Zuur zijn is niet fijn! 


Ga ik weer even fijn ravenmoederen. Of loedermoederen, dat is een andere hobby van me.


Liefs,

Sylvia  

5 opmerkingen:

  1. Ik heb 26 uur per week tijd voor alles waar je beter zonder kleuter aan begint.. schoonmaken, administratie, werk, de tuin doen, boodschappen, maaltijd voorbereiden, telefoontjes, klussen in huis.
    En ik prop er ook 2 uur per week in waarin in niks hoef en iets leuks voor mezelf doe.
    De meer dan 190 resterende uren in de week ben ik altijd beschikbaar. En als kind ziek is of bekaf dan nog een paar uur meer, dan mag ie thuisblijven bij mama.

    Ik ben een leuker mens sinds kind naar school gaat want ik functioneer weer als mens ipv als uitgeputte, automatische piloot. Want geen opvang, niemand die kind een uurtje ophaalt als.ik ziek ben, niemand die hem een keer een nachtje heeft, niemand die een avondje oppast.. nog geen 72 uur zonder 1 van je ouders in 4 jaar tijd..

    Ik ben dan vast ook een ravenmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sta er boven! Je schrijft, en lang niet alles over je leven. Dan kun je al lezer ook geen oordeel vellen. Ik vind dat jij je niet hoeft te verdedigen. Het zegt meer over de commentator. Gewoon lekker doorgaan. Het zou me wat moois worden dat je moet doen wat een ander zegt!! Dat ze zomaar wat over jouw leven kan zeggen.
    Maar, wie weet, wordt de zure commentator wel gelukkig van om op een ander te vitten.
    Gewoon lekker doen wat jij wil. En dat doe je al😉
    Groet Ien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is altijd goed tijd voor jezelf te hebben en daar zou ik zelf ook wel eens beter in moeten worden. Klinkt heet makkelijk, we zijn al lang gepensioneerd, doen beiden wat in huis, al komt het "managen" wel op mij neer, maar iemand moet het doen. Doordat alles langzamer gaat en ik meer pauzes tussen huishoudelijk werk nodig heb blijft er erg weinig tijd voor mezelf over eigenlijk en daar klaar ik wel eens over,
    Natuurlijk heb ik aan het eind vd dag wel eens een uurtje niks, maar vaak is mijn energie dan ook niet zo optimaal meer om nog eens achter de naaimachine te gaan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je wil niet weten wat voor nare en zure reacties ik op mijn blog krijg. Sta er boven, laat het gaan, die nare zielepieten die anoniem dit soort vervelende reacties plaatsen zijn jouw aandacht en energie niet waard. En daarnaast wil ik je zeggen dat ik heel goed snap dat je af en toe tijd voor jezelf nodig hebt. Dat heb ik ook en ik heb niet eens kinderen! Dus doe je ding en trek je van helemaal niemand wat aan! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Niekje, ik kan me er niet zo druk om maken hoor. Maar de eerste zure reactie verdiend toch een podium en ik had nog nooit van de term ravenmoeder gehoord. Moest er wel om lachen :) Jammer he, die nare reacties van anonieme reageerders. Liefs, Sylvia

      Verwijderen