zaterdag 5 oktober 2024

Spaar- en beleggingsupdate - kwartaal 3 2024

 

Ik wil per kwartaal de saldo van ons spaar- en beleggingsgeld met jullie delen. Door dit te doen, leg ik voor mezelf de lat hoger om meer te sparen. Immers wil ik jullie laten zien dat wat ik zeg te doen, ook echt doen. Ik wil dit per kwartaal gaan doen, omdat het een beetje saai is. Het is vooral een proces van consistente stappen en niet afwijken van het pad.

Zie voor eerdere kwartaalupdates hier.

Ook het derde kwartaal is voorbij gevlogen. Voor mijn gevoel was het 3 keer knipperen en zit het er al weer op. Het einde van de (dure) zomer. Geen mooie resultaten dit keer dus, maar wel genoten. En het lijkt er op dat de schade beperkt is gebleven (lees: geen negatieve cijfers op de totalen).  

Ik zal eerst onze gezamenlijke spaar en beleggingssaldo uiteenzetten en daarna mijn eigen spaar en beleggingsgelden. Dit zijn de saldo's per 30-09-2024, het einde van kwartaal 3. 

Gezamenlijke saldo op 30-09-2024             
Totaal                                  € 10.663,77
    Beleggingen                        € 4.543,33
    Spaargeld                            € 6.120,44

Delta t.o.v. 31-03-2024       € 5.037,04 
    Beleggingen                        € 1.422, 02 
    Spaargeld                             6.459,06 (vorig kwartaal 12.579,50

Waar het beleggingssaldo hard groeide, daalde het spaarsaldo fors. De beleggingen komen door een grote inleg in de aankoop van aandelen in het bedrijf waar ik voor werk wat we dit jaar voor de tweede keer konden doen. Dit is ook een reden dat het spaargeld daalde, maar dit kwam grotendeels door de dure zomer en de vliegtickets voor de reis naar Amerika. Daarnaast hebben we ook al een aanbetaling gedaan voor de camper. Het restant zal in april 2025 betaald worden.

Persoonlijk saldo op 30-06-2024
Totaal                                € 10.879,38 
    Beleggingen                    € 9.769,05
    Spaargeld                        € 1.110,30

Delta t.o.v. 31-03-2024    € 887,85 
    Beleggingen                    € 1.035,64 
    Spaargeld                        € 47,82 

Ook hier werden de beleggingen meer waard. Mijn spaarsaldo daalde licht. Het valt me echter mee hoe erg het is. Ik had natuurlijk € 500,- doorgestort naar de beleggingen en ik heb best wel veel Lego gekocht. Dit is bijna niet zichtbaar in de getallen (behalve dan dat het spaarsaldo niet meer waar is geworden. Ik verwacht dat het spaarsaldo aan het einde van het vierde kwartaal nog wat lager zal zijn, aangezien ik nog een weekend weg ga met een vriendin.

In welke verhouding heb jij je beleggingen en spaargeld? Heb je nog andere 'spaar'vormen?

Liefs,
Sylvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten