zondag 21 april 2024

Mijn eerste koophuis

 In 2012 studeerde ik af en in 2013 besloot ik dat ik een huis wilde kopen. Zonder geld en met een berekening van de hypotheekadviseur hoeveel ik kon lenen ging ik op pad. 


Als ik daar nu op terug kijk was dat natuurlijk ontzettend naïef. Ik besloot dat ik een huis wilde (geen appartement) en de zoektocht beperkte zich tot de buitenwijken van Groningen. Na ellendig veel huizen bekeken te hebben (en gebeld te zijn door verschillende verkoopmakelaars of ik een bod wilde uitbrengen), zag ik een huis wat voldeed aan mijn eisen en verwachtingen. Na gekeken te hebben, heb ik de verkoopmakelaar gebeld en een bod neergelegd wat lager was dan de vraagprijs, met de mededeling dat ik niet meer kon lenen en dat het dit was of niet. Een dag later ging de verkoper akkoord en zo kocht ik mijn eerste huis. Een hele andere tijd dan nu en ik besef me dan ook wat een geluk dit destijds is geweest dat het zo gelopen is.


Hoe heb jij je eerste huis gekocht? Moest je overbieden of kon er nog wat van de vraagprijs af?


Liefs,

Sylvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten