donderdag 25 april 2024

Multi-Value

 Eerder schreef ik al over Roamler, een app voor mysteryshoppen. De Roamler app gebruik ik voornamelijk voor het inscannen van Action bonnetjes, en af en toe producttesten. Het echte mysteryshoppen doe ik bij Multi-Value.


Waar Roamler vooral opdrachten heeft waarbij (veel) foto's gemaakt moeten worden, heeft Multi-Value vooral opdrachten waarbij je met medewerkers in gesprek gaat. In de meeste gevallen check je hoe je begroet wordt bij binnenkomst, voer je een adviesgesprek en check je ook weer de klantvriendelijkheid bij het verlaten van de winkel.


Multi-Value heeft helaas geen app, maar is een website. Ik heb mij hier ongeveer 3 maanden geleden voor aangemeld, nadat ik deze site bij een aantal blogs tegen kwam. Nadat je je aangemeld hebt, krijg je meteen de keuze uit meerdere opdrachten uit de buurt. De drempel om met medewerkers te praten en een script te volgen was voor mij in het begin echt nog wel hoog, daarom heb ik er voor gekozen om eerst wat belopdrachten te doen. 


Je meldt je aan voor een opdracht en wacht dan totdat deze aan je toegewezen wordt. Dit is dus anders dan bij Roamler, waarbij je zegt dat je de opdracht wilt doen en hem dan ook meteen kunt uitvoeren. Nadat de opdracht aan je toegewezen is, kun je de briefing doornemen en kun je de vragen zien die na het gesprek ingevuld moeten worden. 


Ik heb nu meerdere keren bedrijven gebeld en ook al gechat op websites en dan kan ik de vragenlijst er bij houden. Daarnaast leg ik er dan een kladblok bij, zodat ik zoveel mogelijk mee kan schrijven. 

Ook ben ik nu 1 keer bij een winkel geweest. Ik heb bij de ingang nog even in de auto gezeten om de vragen door te nemen en heb de notitie app van mijn telefoon er bij gehouden zodat ik wat kon uittypen als ik niet met een medewerker in gesprek was. 


Bij alle opdrachten viel het me op dat het eigenlijk best wel meevalt hoeveel werk het is. Ik ben blij dat ik eerst opdrachten had waarbij ik kon bellen, zodat ik even kon wennen aan de manier waarop ik te werk ga en zo was de drempel om daadwerkelijk een winkel binnen te gaan lager. 


Al met al heb ik nu in 3 maanden toch en leuk zakcentje verdiend met deze vorm van mysteryshoppen. Ik kijk nu dan ook altijd even als ik ergens anders een afspraak maak, of er rond die datum ook een opdracht beschikbaar is, zodat ik dat eventueel kan combineren.


Ken jij Multi-Value al? Of gebruik jij een andere website om te mysteryshoppen?


Liefs,

Sylvia

4 opmerkingen:

  1. Ik ben ooit mysteryshopper geweest. Dan kon ik kiezen uit verschillende opdrachten. Die opdrachten waren slecht bereisbaar of niet uitvoerbaar voor mij. Mode-opdrachten bij winkels bijvoorbeeld of schoenwinkels op vooraf aangegeven vestigingsplaatsen/adressen. Met mijn confectiemaat 54, lengte 179 cm en schoenmaat 43 is het lastig kleding en schoenen zoeken als ze mijn maat gewoon niet hebben! Er waren ook weinig opdrachten voor 55+-ers. Dus daar ben ik heel snel weer mee gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aanvulling, de mysteryshop klusjes die ik deed, leverden bar weinig op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aaf! Het ligt een beetje aan de opdracht of het wat oplevert. Ik zorg wel dat ik er niet apart ergens voor heen hoef te rijden. Daarnaast vind ik het ook leuk om te doen. Ik kom in winkels waar ik anders niet kom en leer er zelf ook van :) Liefs, Sylvia

      Verwijderen
    2. Als het voor jou redelijk verdient en het leuk is om te doen, is het een prima bijverdienste!

      Verwijderen