donderdag 6 juni 2024

Europese verkiezingen, stem jij?

 Vandaag is het zover. We mogen stemmen voor het Europees parlement. Het is een beetje aan me voorbij gegaan, maar ik heb een stemwijzer ingevuld en ga gewoon stemmen. Ik ben van mening dat als je kunt stemmen dat je dat ook gewoon doet. Er zijn landen zat waarin de mogelijkheid niet is, maar waar mensen het wel heel graag willen.


Het lijkt een ver-van-je-bed-show, die Europese verkiezingen, maar iedere wet die door het Europees parlement wordt opgetuigd en goedgekeurd, moet binnen 2 jaar door Nederland uitgevoerd worden. Zo wordt er bepaald of de grenzen open of dicht gaan, met welke munt je betaald, drink je uit een papieren of plastic rietje en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zaken waar we dus dagelijks mee te maken hebben.


Weet je nou niet zo goed wat je vandaag moet stemmen? Vul dan een stemwijzer in. Fluitje van een cent en geeft veel duidelijkheid! 


Ga jij vandaag stemmen?


Liefs,

Sylvia

4 opmerkingen:

  1. Ik stem op de PVV. Kandidaat uit Emmen. Goed voor het noorden dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niets ergs aan Thea! Ik heb ook PVV gestemd. Dat heet democratie!

      Verwijderen
  2. Stemmen, altijd gebruik maken van je democratisch recht!

    BeantwoordenVerwijderen