vrijdag 7 juni 2024

Salarisverhoging (nog) niet teruggedraaid

 Ik schreef er vorige maand hier al over. Mijn salarisverhoging was fors. Ik heb het hier met mijn manager over gehad en die zou het een en ander gaan uitzoeken.


Echter hoorde ik er maar niets van weer en vrienden hadden afgeraden om er weer over te beginnen. Netjes dat je het eerder al hebt aangegeven, had ook niet gehoeven, zeiden ze.  En zo ging dus een maand voorbij, zonder dat ik ook maar iets hoorde over het eventuele terugdraaien van mijn salarisverhoging. Ik kreeg mijn salaris gestort en er was niets veranderd.


Ik blijf het lastig vinden, maar voor nu gaan we er maar van uit dat deze salariswijziging blijvend is. Ik heb inmiddels het beleggingsbedrag aangepast en ook het spaarbedrag heb ik naar boven gezet. 


Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Toch nog een keer aankaarten, of het er bij laten?


Liefs,

Sylvia

5 opmerkingen:

  1. Ik zou het denk ik nog wel een keer aankaarten zodat ik zeker wist dat het geld echt voor mij was. Niet dat je het later toch terug moet geven of zo. Ook al zou ik dat niet zo reëel vinden aangezien het hun fout is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zou je doen als je te weinig zou krijgen?
    Altijd eerlijk blijven, vooral tegen je zelf.
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat je eerder al heel netjes aangegeven hebt dat er mogelijk een fout gemaakt was met jouw salarisverhoging. Je gaf zelfs aan je manager aan dat dit een verhoging van 24% was, echt respect hoor! Je hebt een nieuwe functie en daarbij hoort een hoger salaris, da’s heel mooi! Ik zou het zelf dus niet opnieuw aankaarten.
    Groet, Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las net je eerdere blog hierover en ik denk dat je het beter nogmaals kan bespreken. Je hebt de brief waarin staat dat je dit salaris krijgt, zonder dat de uren genoemd worden. Waarschijnlijk is er een fout gemaakt. Helaas is het dan meestal zo dat je het niet mag houden. En het zou vervelend zijn als je daar over een poos pas achter komt en dan alles moet terugbetalen. En als het klopt dan is het extra leuk!

    BeantwoordenVerwijderen