zaterdag 8 juni 2024

Grasperikelen

 Ik schreef al eerder over ons gras, en zoals ik al voorspeld had, bleef het daar niet bij.


We zagen dat het gras voor toch weer wat geler werd, dus het werd tijd om er weer mee bezig te gaan. We hebben mest gehaald en kalk. Dit hebben we door elkaar gemengd en over het gras voor uitgestrooid. Lekker veel, in de hoop dat het goed groen wordt en groeit (maar met de hoeveelheid mest die we er op hebben gegooid maak ik me eerder zorgen dat ik blijf grasmaaien). Daarnaast heb ik de kale plekken ook weer bij gezaaid. 


Ik blijf rustig 2 keer per week maaien, en laat het gras liggen. Dit verteert snel en geeft voedingsstoffen af aan de grond. Hiermee hoop ik ook dat de bodemsituatie verbeterd. Helaas kon ik dit twee weken geleden al niet doen, het regende toen te veel en ik heb toen te lang moeten wachten voordat ik kon maaien. 


Zo bewerkelijk als dit gras is, heb ik nog niet eerder gehad. Tot nu toe groeide het gras goed in de tuintjes die ik had. Maar ach, dit houdt ons wel lekker bezig. Voordat we eind deze maand naar Zweden gaan wil ik de achtertuin ook nog even bemesten en bekalken, zodat dat in onze vakantie ook lekker kan groeien. We zullen dan na de vakantie waarschijnlijk een maaibeurt in de container moeten gooien, maar dan wil ik weer verder met mijn tweewekelijkse interval.


To be continued....


Liefs,

Sylvia

3 opmerkingen:

  1. Kalk en mest geef je om beurten. 2 weken ertussen. Minimaal 2 keer een goede bui of besproeien in die tijd. Zo is mij geleerd.

    Jullie vakantie zou een topmoment zijn voor paardenmest. (3 keer regen of goed beregenen en het is weg als je terug bent.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei. Tussen mest en kalk moet normaal gesproken minimaal 2 maanden zitten. Je had beter alleen kunnen mesten en kalk in het najaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. Kalk in het najaar, koemest in het voorjaar en evt bijmesten in de zomer

      Verwijderen