maandag 8 juli 2024

Financiële doelen 2024

 Ik heb ze hier nog niet benoemd, maar ook wij hebben begin dit jaar verschillende financiële doelen opgesteld. Dit helpt ons om te focussen en te zorgen dat we ergens gedurende het jaar niet toch heel veel geld gaan uitgeven. 


Gezamenlijke doelen:

- € 15.000,- spaargeld. Zoals jullie van de week konden lezen, zijn we aardig hard op weg om dit doel te behalen.

- Iedere maand € 100,- inleggen op de beleggingsrekening. Dit doel is inmiddels lichtelijk achterhaald, aangezien we door een loonsverhoging van mij naar € 200,- zijn gegaan. Ik laat dit doel echter wel staan, omdat we nog een aantal maanden hebben te gaan waarin belegd kan worden. Als we maar minimaal € 100,- in blijven leggen per maand.


Ik heb bewust geen doel opgenomen omtrent het extra aflossen. Normaal hadden we dit altijd wel, maar nu de rente zo laag is van onze hypotheek ten opzichte van de spaarrente, hebben we het extra aflossen stopgezet. Er is nog wel een langetermijn doel, en dat is dat we de hypotheek kunnen aflossen als de rentevastperiode is afgelopen. Dit is over ongeveer 18 jaar.


Persoonlijke doelen:

- € 1.500,- inleggen op de beleggingsrekening. Ik leg standaard € 87,50 in per maand. € 1.500,- is dus net iets meer. 

- € 2.500,- spaargeld. Ik weet nu eigenlijk al dat dit niet meer haalbaar is. Door een verschuiving van geld, heb ik nu nog maar € 1.158,12 aan spaargeld. Ik moet dus eigenlijk € 200,- per maand sparen, maar dit ga ik niet redden, ondanks mijn extra inkomsten.


Ik heb hier bewust geen doel opgenomen omtrent de side hustles. Ik wil dat dit leuk is. Als het om geld gaat, kan ik beter meer uren werken. Dit zou meer opleveren. 


Heb jij specifieke financiële doelen waar je naar toe werkt in 2024?


Liefs,

Sylvia


Geen opmerkingen:

Een reactie posten