vrijdag 5 juli 2024

Vaatwasser (nog steeds) stuk

Alweer 2 weken is onze vaatwasser stuk. Ik vertelde er al eerder over. Ook dat we binnen 5 werkdagen wat zouden horen.


De 5 werkdagen gingen voorbij en we hoorden niets. Na anderhalve week besloot ik zelf maar even te bellen. Ik moest een half uur (!) in de wacht staan, maar kreeg eindelijk iemand aan de lijn. De dame aan de andere kant verontschuldigde zich dat ik nog niets gehoord had, ze waren over op een nieuw systeem en dat ging gepaard met wat problemen. Dit leek me niet helemaal mijn probleem, maar goed. Ze zou me een mail sturen, waarmee ik een afspraak kon inplannen.


En warempel, de mail kwam. De afspraak werd gemaakt. Afgelopen woensdag kwam de monteur langs. De dag van te voren zouden we een tijdvak krijgen en zelfs die kwam. Het tijdvak? Van 09.00 tot 12.00. Een vrij breed tijdvak, wat mij betreft. De monteur kwam om half 12. We waren dus echt de hele ochtend voor niets thuis gebleven. Hij was ook na 10 minuten weer weg. 


Hij keek er naar, drukte op het aan knopje. Stopte de stekker er in, drukte weer op het aan knopje en wist toen ook al: dit ga ik vandaag niet maken. Schijnbaar wist hij dat al voordat hij binnen kwam door wat er bij de opdracht stond. De printplaat is namelijk kapot, en deze is niet op voorraad. Lang verhaal kort: de printplaat is besteld en zou volgende week er moeten zijn. Dan kan er weer een afspraak ingepland worden en kan de nieuwe printplaat er in gezet worden. Ik vind de service nog niet heel erg goed, we gaan zien hoe het vervolg gaat.


Wij wassen dus gewoon nog steeds met de hand af.


Is er bij jou wel eens iets stuk gegaan?


Liefs,

Sylvia

4 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook een periode van 4 weken gehad dat onze vaatwasser kapot was en dat er geen hulp voorkwam. Het was een enorm gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He gadver, is het uiteindelijk wel naar tevredenheid opgelost? Liefs, Sylvia

      Verwijderen
  2. Wij hebben 4,5 maand op onze nieuwe vaatwasser (Miele) moeten wachten. Je went aan het afwassen maar ik was toch wel heel blij dat er weer een machine voor was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Recent ging er een plissé gordijn kapot (5 jaar oud) kon wel gemaakt worden maar kostte al heel veel moeite om een 'partner' te vinden die het zou aanmelden bij de fabriek (Verano). Toen weer afwachten op een datum, eerst 13 juni (werd afgezegd) toen 17 juni tussen 08.00 en 20.00 uur.....uiteindelijk kwam er niemand omdat het huisnummer foutief was doorgegeven, er een cijfer van mijn telefoonr. ontbrak. Excuses ho maar. Nu wordt het 8 juli tussen 08.00 en 17.00 uur. Eerst zien dan geloven, we moesten vooraf betalen maar als ik het geweten had dan had ik iets anders bij Ikea gekocht...een kapotte vaatwasser lijkt mij overigens nog vervelender en er is niks meer mechanisch alles is vastgelegd op printplaten waardoor reparaties vaak duur zijn (in jullie geval is het gelukkig garantie).

    BeantwoordenVerwijderen