vrijdag 9 augustus 2024

De vaatwasser, it was not the end

 Ik zei afgelopen dinsdag dat alles koek en ei was tussen de vaatwasser en ons. En het was ook echt zo. De  vaat ging er in, de vaatwasser ging aan, de vaat kwam er schoon uit. Och wat waren we gelukkig!


Maar het was van korte duur. Gisteren besloot de vaatwasser weer in storing te gaan. Met een foutcode dit keer. F54. Google leerde mij dat dit betekende dat er te veel water is, maar water zie ik niet in de vaatwasser. De oplossing was om de storingsdienst te bellen. Oké. Dat nummer staat nog in mijn telefoon, dus dat kon prima. Overigens hoefde ik het merk er niet eens bij te googelen, 'F54 vaatwasser' was genoeg om bij Pelgrim/ ATAG uit te komen. 


Gebeld, en woensdag komt er een monteur. Eerder ging echt niet lukken. Dus we wassen weer met de hand af. Ik ben er zo flauw van. Ik wou dat ik nooit deze vaatwasser had gekocht. Maar goed, we moeten het er mee doen.


Lichtpuntje: schijnbaar als de monteur hem woensdag niet maakt, krijgen we een nieuwe.

2e lichtpuntje: we hebben 5 apparaten van Pelgrim in onze keuken (helaas), maar nooit ingeschreven voor extra garantie, omdat we toen midden in de verbouwing zaten. De medewerker aan de telefoon vertelde me dat het nog steeds wel kon (wij dachten van niet).


Wordt weer vervolgd! 


Liefs,

Sylvia

6 opmerkingen:

  1. Ik zie Atag staan. Daar hadden wij dus ook zoveel problemen mee. We hebben nu gelukkig een Miele. Ik wil echt nooit meer Atag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicole, wij hebben een pelgrim, maar valt onder de ATAG familie. Ik denk ook niet dat wij ooit weer voor dit merk gaan kiezen... Liefs, Sylvia

      Verwijderen
  2. Onze buurvrouw had ook veel problemen met Pelgrim apparatuur. Wij hadden een Miele, nooit problemen mee gehad. Daarna verhuisden we, kregen we een atag, die hebben we al heel snel vervangen door een Siemens, waar we heel erg tevreden over zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben bang dat als dit zo doorgaat, dat wij onze vaatwasser ook gewoon te koop zetten en dan een nieuwe er in zetten... Liefs, Sylvia

      Verwijderen
  3. Wij hadden ook een Atag vroeger en altijd storing! Hij deed het sowieso alleen met de allerduurste blokjes, anders problemen met het glansspoelmiddel. Nu hebben we een Bosch, die slurpt alles en nooit meer storing. Hoera.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik word hier zo niet blij van :( Hopelijk blijft de ellende ons hierna bespaard... Liefs, Sylvia

      Verwijderen