dinsdag 6 augustus 2024

Vaatwasser, de laatste aflevering

 Hier, hier, hier en hier vertelde ik al eerder over onze kapotte vaatwasser. Een heel verhaal werd het.


Eindelijk doet de vaatwasser het weer, maar het werd nog wel een rommelig einde. Ik had al aangegeven dat de monteur afgelopen donderdag zou komen. Ik heb zelfs nog een keer weer gebeld, omdat ik het niet vertrouwde, omdat ik geen bevestiging had ontvangen. Er werd met verzekerd dat de onderdelen klaar lagen en dat het goed zou komen. En dus liet ik het los.


Woensdags kreeg ik een mail dat de monteur tussen 09.00 en 13.00 uur bij ons op de stoep zou staan. Helemaal goed, ik begon er zelfs een beetje vertrouwen in te krijgen! 


Totdat ik donderdag ochtend rond een uurtje of 8 gebeld werd. De monteur had de onderdelen niet van de koerier ontvangen tijdens de nacht, dus de afspraak moest verzet worden. Huh? Ik heb de vrouw aan de lijn bedankt voor haar telefoontje en daarna aangegeven dat ik het vervelend vond dat zij degene was die mij moest bellen, omdat dit nu haar probleem was. Daarna heb ik ook aangegeven dat ik het voor het weekend opgelost wilde hebben en dat er naar mijn mening drie oplossingen waren.


1. Nieuwe vaatwasser

2. Monteur komt vrijdag

3. Er komt iedere dag iemand afwassen


Mevrouw kon dit niet tijdens het telefoongesprek oplossen, ze moest kijken wat de mogelijkheden waren. Maar ze zou me dezelfde ochtend nog terug bellen. Helemaal goed, wachten we af.


Ze belde inderdaad dezelfde ochtend nog terug. Helaas met een mindere mededeling gaf ze aan. Ze had het niet weten te regelen dat de monteur vrijdags kwam. De eerstvolgende mogelijkheid was dinsdag. Ik gaf dan dus ook aan dat dit voor mij geen oplossing was. Ik denk dat we ongeveer een half uur aan de telefoon hebben gehangen te bakkeleien, omdat het voor mij echt geen oplossing was. De vrouw gaf geen strobreed toe en dus besloot ik maar toe te geven en de afspraak op woensdag te zetten. Wel als eerste in de ochtend, zo werd me beloofd. Aan het einde vroeg ik of ik het e-mailadres mocht, zodat ik alvast een ingebrekestelling kon sturen, voor het geval de afspraak niet door zou gaan, aangezien ik er geen vertrouwen meer in had. Ik kreeg het e-mailadres en we hingen op.


Ik was op zoek naar een voorbeeld ingebrekestelling, toen ik een kwartier later al teruggebeld werd door dezelfde mevrouw. Er was toevallig een klant die voor de volgende dag had afgezegd in onze regio, dus er was een plekje vrijgekomen. Of de monteur toch de volgende dag kon komen. Natuurlijk kon dit en zo geschiede.


De volgende dag kwam de monteur in de middag, hij maakte de vaatwasser en we hebben al heel wat schone borden eruit kunnen halen.


Waar het nou door kwam dat die monteur opeens beschikbaar was? Ik weet het niet. Maar ik geloof niet dat het zo toevallig is dat er net een andere klant afzegt.


End of an era. Maar niet meer met de hand afwassen!


Liefs,

Sylvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten