vrijdag 12 juli 2024

Vaatwasser, part 3

 Ik val maar meteen met de deur in huis: er wordt hier nog steeds met de hand afgewassen.


Hier lazen jullie vorige week dat de monteur deze week weer langs zou komen met het benodigde onderdeel. Dit zou woensdag zijn hadden we afgesproken. Het gekke was dat ik een dag na het maken van die afspraak een mail kreeg dat er een afspraak in gepland zou worden als het onderdeel binnen was. Ik heb deze e-mail maar genegeerd en dacht, ik heb al een afspraak. Niks aan de hand.


Ik zou verwachten dat ik op dinsdag een bericht zou krijgen hoe laat de monteur ongeveer zou komen. Deze kreeg ik helaas niet. En dus ging ik maar eens bellen. Ik zou 8 minuten moeten wachten voor een medewerker, het werden er 25. Toch iets beter dan de vorige keer. Toen moest ik nog langer wachten. Maar van service getuigd het niet. 


Ik belde dus naar de fabrikant, om te vragen of de monteur nog ging komen of niet. De vrouw aan de andere kant van de lijn had helaas niet zulk leuk nieuws. Het onderdeel was er nog niet, en wanneer het wel zou komen wist ze ook niet. Ik moest er in ieder geval rekening mee houden dat het nog wel 2 weken zou duren, eigenlijk wel 3. En eigenlijk kan ik dan zelf wel invullen dat we dan midden in de vakanties zitten en dat we dan nog langer moeten wachten. Ze kon me verder niet helpen en dat was ook het enige wat ze mede kon delen.


Ik weet nog niet wat we gaan doen. De fabrikant komt ons in deze in geen enkele mogelijkheid tegemoet en ik vind het absurd dat we straks zo'n 8 weken zonder vaatwasser zitten. We zijn op dit moment al zo'n 4 weken verder en echt schot zit er niet in. 


Ik denk daarom ook dat ik volgende week ga bellen en ga vragen om iets vervangends. Toen ik de keukenleverancier belde, gaf de persoon in kwestie aan dat hij geen problemen had ondervonden toen zijn vaatwasser met hetzelfde probleem stuk ging (hallo, dit gebeurd dus vaker!) en volgens mij kun je je er dan op voorbereiden en een voorraad aanhouden.


Anyway, er zijn nog steeds ergere dingen in de wereld dan met de hand afwassen, maar het blijft vervelend en ik weet niet of ik ooit nog weer een vaatwasser van dit merk ga kopen. Er komt in ieder geval nog een part 4 van dit verhaal. Hopelijk ook het laatste deel (al ben ik bang van niet).


Liefs,

Sylvia

2 opmerkingen:

  1. Wij hebben uiteindelijk gewoon een compleet nieuwe vaatwasser gekregen, een Miele. Van de winkel waar we de kapotte vaatwasser hadden gekocht, en nadat we dus ook wekenlang tevergeefs op hulp wachtten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik daar ook op aan ga sturen als het te lang duurt. Maar even kijken hoe het zich ontwikkeld. Liefs, Sylvia

      Verwijderen