zaterdag 13 juli 2024

Niet zo strak in de wedstrijd

 Het besparen en sparen is een lange saaie weg. Saai vooral. En dat maakt dat we wel eens uitspattingen hebben. Ook wij zijn niet heilig en willen vandaag ook genieten. Niet alleen maar alles oppotten voor later. 

Zo gebeurde het dat ik vorige week opeens een set van Lego kocht. Niet voor mezelf, maar voor Vriend. Gekocht met cashback en met de creditcard (dus punten). Daarnaast kreeg ik er een gratis set bij. 

Je hoort het al, ik ben het voor mezelf aan het goedpraten. Terwijl dat natuurlijk niet hoeft. Mijn geld, mijn keuze. Maar toch merk ik, dat als ik met mijn 'persoonlijke geld' in de buurt van of over de 10.000 euro kom, dat ik dan wil uitgeven. Aan mezelf uitgeven vind ik lastig, dus ga ik cadeautjes kopen. 

Vriend is er in ieder geval blij mee. De set staat bijna in elkaar en kan bij de rest van de collectie.


Heb jij wel eens last van 'gewoon willen uitgeven'? Hoe ga je hier mee om?


Liefs,

Sylvia

1 opmerking:

  1. Ja soms wel. Ik koop veel bij de kringloop of maak zelf maar de afgelopen weken veel nieuwe gekocht. Broek, bijpassend shirt en jasje. De broek zat zo fijn en gegoogeld op het merk en kwam ze van een andere beetje struktuur stof tegen en meteen een zwarte en een ivoor bijgekocht.
    En vorige week 2 zomerjurken.
    Nu graag nog zomer erbij.
    En ik wilde een goudkleurig hangertje voor een ketting, maar bij de betaalbare winkels allemaal veel te klein. Wist nog een antiekwinkeltje en daar werd ik helemaal verlief op een libelle, zilverkleurig lijfje en emaille vleugels. Totaal niet wat ik zocht, In eerste instantie vroeg ze 175 euro maar had de indruk dat ze op korte termijn met de winkel wilde ophouden en wel graag van dingen af wilde, ze vertelde dat de hanger en ketting er al heel lang lag.
    Uiteindelijk voor 125 euro gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen