zaterdag 17 augustus 2024

HS Brands, nog een mysteryshopper site

 Een poosje geleden heb ik me ingeschreven bij mysteryshop site nummer 3. Een review van de andere 2, vind je hier en hier. Roamler is natuurlijk ook een soort van mysteryshop app, maar gebruik ik vooral om producten te testen. Daarom noem ik deze niet als mystery shop site.


Anyways, HS Brands. Site nummer 3 waar ik me voor ingeschreven had. Ik sta hier al een poosje ingeschreven, maar kon tot nu toe niet echt een leuke opdrachtvinden die op een dag kon dat het mij paste. Uiteindelijk vond ik een opdracht die ik kon doen, en inmiddels heb ik er wat meer gedaan, waardoor nu eindelijk deze review geschreven kon worden. 


Ik kwam HS Brands bij meerdere instagrammers (influencers) tegen, dus ik dacht, eens proberen. De site vind ik minder overzichtelijk dan de sites van Excap en Multi-Value. Dit zal ook komen, omdat zij gebruik maken van hetzelfde systeem en de sites dus hetzelfde in elkaar steken. HS Brands maakt gebruik van een ander systeem en ziet er dus ook anders uit. Als je eenmaal weet hoe het werkt, is het prima.


Bij HS Brands richten ze zich vooral op 'uitjes'. Een vrij breed begrip, maar ik zie vooral opdrachten staan om op een terras te gaan zitten, horecazaken te beoordelen en ook om bijvoorbeeld naar de dierentuin te gaan. De vergoedingen zijn daarbij minder hoog, maar je krijgt wel alles (of in ieder geval veel) vergoed als je bijvoorbeeld een dagje uit gaat. Dit heb ik zelf nog niet gehad, dus ik weet ook niet of dit precies zo werkt, maar ik kan me zo voorstellen dat je zo een leuk dagje uit kunt hebben, zonder dat je er al te veel geld voor kwijt bent.


Wel heb ik dus inmiddels mijn eerste opdrachten gedaan. Ik ben naar een shop geweest op het station en ik heb een telefoontje gepleegd. Beide opdrachten waren prima te doen (helemaal als je eerder opdrachten heb gedaan) en de vergoedingen prima. 


Toen ik het rapport had ingevuld werd het een beetje onoverzichtelijk. De opdracht blijft in je overzicht staan op ontvangen. Omdat ik de eerste keer nog geen ervaring had, wist ik ook niet zo goed wat ik kon verwachten. Ook was het in de vakantie periode, misschien dat het daarom langer zou duren. Ik vond het in ieder geval niet echt duidelijk en er werd me ook niet echt verteld wat ik dan nu verder nog kon verwachten. Daarom heb ik een week na de opdracht maar eens gemaild wat er nu precies ging gebeuren. Dit was het antwoord:

Bedankt voor je bericht. Ik heb het net even nagekeken. Je rapportage is afgerond en doorgestuurd naar de opdrachtgever. De informatie was helemaal prima, dank hiervoor.

Conform de algemene voorwaarden volgt de betaling tussen 4-6 weken na jouw bezoek. 


Ik had het fijner gevonden als de opdracht van ontvangen naar een andere status zou zijn gegaan, maar na dit mailtje besloot ik rustig af te wachten. Het zou na de mail nog maximaal 5 weken duren voor ik het geld zou krijgen. Dus ik zette een reminder voor 5 weken later. Het kwam uiteindelijk iets eerder, maar ik heb ook geen nota of iets ontvangen, dus ik denk dat ik zelf handmatig moet bijhouden hoeveel ik hier verdiend heb voor de belastingdienst.


Oordeel: als je er eenmaal handigheid in hebt hoe het systeem werkt, is het prima. De betalingen vind ik rijkelijk laat, maar ze komen wel. En heel eerlijk, tegen de tijd dat ik het geld ontvang ben ik allang weer vergeten wat ik er voor gedaan heb. Dus dat is eigenlijk ook wel prima.


Kenden jullie HS Brands al?


Liefs,

Sylvia

2 opmerkingen:

  1. Nee en de andere die je noemt heb ik ook bekeken maar ik kom veel te weinig in gelegenheden waar ik wat zou kunnen zien/kopen/doen.
    Woon op platteland en kom slechts 1-2x per maand in een grotere stad, voornamelijk om daar boodschappen te doen. Alleen de maandelijkse lunch en winkelen met dochter zou dan in aanmerking komen en dan heb ik geen zin in dingen moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, deze is nieuw voor me. Leuk om over te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen